HTML

Üssön meg a laposguta!

Gutaütésnek nevezik népiesen az agyi érkatasztrófákat, tehát az agy vérellátási zavara következtében létrejövő működészavart. by Wikipédia Minden ami idegesít! Engem biztos, ti meg majd eldöntitek.

Friss topikok

Linkblog

Mi a baj a Lézerszínházzal?

2011.01.15. 09:00 üvöltő dervis

Az elmúlt időszakban a mindennapi életünket erősen meghatározó történések foglalkoztatnak sokakat: nyugdíj, EU elnökség, kétharmad, árfolyamingadozás, belvíz, árvíz és még ki tudja mi. Ezeken rugózik mindenki, meg is üt majd sokakat a szél. De a kérdés most nem ez, hanem: Miért zárt be a Lézerszínház? Miért, bezárt? Be!

Már többször elvittük gyermekünket a Népligetben található Planetáriumba, ahol mindig nagy örömmel tekintettük meg éppen az életkorához kapcsolódó ismeretterjesztő műsort. A siker mindig garantált volt. Ilyenkor mindig szemeztem a plakáttal, hogy esténként van ám itt zenés-kultúrműsor is, Lézerszínház néven. Lézeszínház, Lézerszínház! Ismerős a neve, már gyermekkoromból, de még nem ugrott be. Aztán mégis. Plakátokon, hirdetőoszlopokon a nagykörúton, stb,stb.

Sosem mentem el, mert nem tudtam elképzelni, hogy hallgatom valamely fülemnek kedves muzsikát, közben pedig kényelmes fotelkében ülök. Most jött el az ideje, Guns n' Roses műsor, király!
 

Erre mit olvasok az oldalukon?

"A Fővárosi Ítélőtábla 2010. december 15-én hozott döntése következtében a LézerSzínház a továbbiakban nem tudja megtartani korábban meghirdetett előadásait a népligeti Planetáriumban.
Az jegyirodákban váltott belépőjegyek a váltás helyén-, a LézerSzínház pénztáránál vásárolt jegyek a színház szervezési irodájában válthatók vissza."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem kellett sokáig keresgélnem, a sírfeliratszerű kép alatt egy hosszú, számomra szélmalomharcra erősen hajazó végtelennek tűnő történet olvasható. Utolsú bejegyzésük 1 hónapos, és nem jók a hírek. Úgy tűnik sosem láttam egy előadást, és nem is fogok. Végigolvasom, de nem értem. Nem fogom fel, hogyan alakultak ki az ellentétek. Hogy miért nem lehetett megoldást találni? De ha valaki elmagyarázza, úgy hogy nemjogász ember is megértse...

2010. december 15.

A LézerSzínház nem tarthatja meg elõadásait a népligeti Planetáriumban.

Újabb fordulatához érkezett a LézerSzínház fennmaradásáért folytatott, immár hat éve tartó jogi huzavona. Korábban két elsõfokú bírósági ítélet a fényszínházat fenntartó Multimédia Stúdió Mûvészeti Egyesület (MMS) kérelmének adott helyt. December közepén azonban a Fõvárosi Ítélõtábla úgy döntött, hogy a budapesti Planetáriumban 30 éve mûködõ LézerSzínháznak, illetve az MMS-nek nincs olyan közvetlen jogi érdeke, amely alapján a Magyar Állam képviseletében eljáró Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) és a Planetáriumot mûködtetõ Tudományos Ismeretterjesztõ Társulat (TIT) között létrejött szerzõdések érvénytelenségének megállapítását kérhetné a bíróságtól.

Az Ítélõtábla döntése következtében a LézerSzínháznak ki kell költöznie a Planetárium épületébõl, így nem tudja megtartani a korábban meghirdetett elõadásait.

A per az elszámolási kérdések vonatkozásában még folytatódik az elsõfokú bíróság elõtt, és ha az MMS fordul is felülvizsgálati kérelemmel a Legfelsõbb Bírósághoz, annak majdani remélt eredményétõl függetlenül a LézerSzínház nem tarthat elõadásokat a Planetáriumban.

És akkor ne üssön meg a guta?!

UPDATE: Olvasom a kommenteket, egy dolog bánt engemet. Szerintem nem kell mindenből Viktorozást és/vagy szoclibezést csinálni. Vagy én gondolom csak így? Kis ember vagyok én, nem moderálnék ki senkit, a vélemény szabad. Én csak egyet kérek mindenkitől: Olyat írjon le nick név mögül, amit szemtől szemben is vállalna. Így korrekt. Nem?

48 komment · 1 trackback

Címkék: budapest népliget lézerszínház lasertheater

A bejegyzés trackback címe:

https://ussonmeg.blog.hu/api/trackback/id/tr52584903

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lolperec 2011.01.15. 20:21:12

a planeárium XD
biztos szoclib vezetés volt. aztán most megkapták ami jár. meg miis.
mélymagyar sámánest lesz tavasztól. azkellnekünk. XD

ver@s kan-tár 2011.01.15. 20:28:23

Az első bekezdés második mondatát (December közepén...), ezt a rendkívül helyes kis körmondatot kétszer kellett végigolvasnom – másodjára már fennhangon, didaktikusan tagolva –, hogy egyszer megértsem. Valami egyéb ismérv is kellene ide még, amit nem taglal, csupán említ ez az indoklás, ahhoz, hogy tisztán levegyük mindebből, eredetileg miféle jogi bonyodalomról folyik is a két fél között a szó.

SÜN 2011.01.15. 20:29:25

én eccer voltam, jó volt!

is 2011.01.15. 20:38:35

elég egyszerű. a Planetárium a TIT-é üzemeltetésileg, de az államé tulajdonilag, és az új KVI-vezetés olyan szerződést kötött a TIT-tel, hogy Lézerszínház pedig nem lesz. és a bíróság szerint ebbe a Lézerszínház nem pofázhat bele. ez ma Mo-n a másodfokú, független, magyar bíróság, miután előtte ketten is megállapították, hogy de igen, belepofázhat.

szgyula 2011.01.15. 20:49:52

Én is voltam (Pink FLoys), jó volt. Nem kulturális főáramlatnak való, de egy rétegnek igen. Mi a faxnak jött be egyáltalán a TIT az egészbe? Planetárium elvolt jól a Lézerszínházzal. És jól kivehetően nem igazán politikai ejtőernyős szerintem, mert a kormányváltást is túlélte a dolog...

égnéző... 2011.01.15. 21:19:50

És emléxik még valaki a III-as számú Űroperára (még az Omagás Benkő László is szerepelt benne...) ?
ja meg a Lézer25... hát nem tegnap volt.

movhu 2011.01.15. 21:22:20

Többször voltam. Sokszor. Nagyon sajnálom :(:(:(:(

gitáros 2011.01.15. 21:29:18

@szgyula:
Szerinted mégis ki a görcs tartotta volna a csillagászati előadásokat?

üvöltő dervis 2011.01.15. 21:34:36

@is: Külső szemlélőként úgy vélem, hogy jótékony szimbiózisban simán működhetne tovább mindkettő. Vagy nem? Ismeretterjesztés és szórakozás, miért zárná ki egymást a kettő?

kommenter 2011.01.15. 21:37:30

Viktátorunk bármit kivégez, ha csak egy kicsit is köze lehetett az előző vezetéshez. Ez itt lassan kezd egy nagyon szar ország lenni. Szégyen Emberek.

dzsefi 2011.01.15. 22:10:54

mekkor szívás, vagy egy éve terveztem, hogy elmegyek ide...

fidesz = házmesterek pártja 2011.01.15. 22:14:02

@kommenter: nem kezd... mióta Szarházy Viktátor először kormányra került, azóta szar ez az ország.

dzsefi 2011.01.15. 22:22:15

@kommenter: azt azért tegyük hozzá, hogy a lézerszínház honlapján ott a teljes sztori, ami 2005-ben kezdődött, nem a 2010-es kormányváltással...

hower 2011.01.15. 22:46:39

Mondjuk furcsa, mert nem sokszor voltam, de valahogy én is azt érzem, hogy kezd tele lenni a tököm az állandó változással meg azzal, hogy minden megszűnik, amit szerettem.

Biztos bennem van a baj, de valahogy qrvára kezdem ezt unni.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2011.01.15. 23:01:58

Nehogy már csak a Planetáriumban lehessen lézeres előadásokat tartani. Van egy rakás döglődő mozi, kihasználatlan művelődési terem, stb. amelyek bármelyike alkalmassá tehető ilyesmire.
Ha a Planetáriumot üzemeltetőknek nincs szükségük a pénzre, el lehet vinni azt máshova is...

OkoskaTo:rp 2011.01.15. 23:20:04

@bunkó: Mutass nekem még (belülről is) félgömbkupolás döglődő mozit, kihasználatlan művelődési termet!

A Lézerszínház hajlandó volt befizetni a politikai potentátoknak a védelmi pénzt? Nem. Akkor meg mit akarnak?

Inimma 2011.01.15. 23:23:14

"Mi a baj a Lézerszínházzal?"

Most már semmi.

Jut eszembe, a Gyulai Várszínházat kirúgták már a gyulai várból?

Kis ember 2011.01.15. 23:28:24

@dzsefi:
"egy éve terveztem, hogy elmegyek ide.."

Egy? Én 20...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2011.01.16. 00:14:29

@OkoskaTo:rp: "Mutass nekem még (belülről is) félgömbkupolás döglődő mozit, kihasználatlan művelődési termet!"

A félgömb formára a planetárium speciális csillag-vetítőjének van szüksége, egy kép vagy lézer-ábra vetíthető sík felületre is (sőt, ott kevésbé kell törődni a torzulásokkal), a levegőben látszódó sugaraknak meg tökmindegy, hogy milyen formájú terem levegőjében látszódnak.

taecleau 2011.01.16. 00:22:23

Sok lehetett a vörös lézer.

tbb 2011.01.16. 00:32:52

@is:

Valami nem stimmel a magyarázatodban. A poszt szerint a jogi huzavona 6 éve tart. Tehát nem az új kvi kezdett problémázni az mms-sel.

tbb 2011.01.16. 00:37:15

@dzsefi:

Nem számít. Szarházi Viktátorozásra így is jó.

wannabe a wannabe 2011.01.16. 01:28:04

Halleluja!

Gyerekkoromban voltam ott egyszer, akkor csillagok elete stb, fantasztikus volt.

Majd masodszorra joval idosebben jartam ugyanott. ultraubergaz SZAR volt, amit ott kaptam a penzemert. egy zenes "eloadasra" mentem, amirol lesult hogy az eloadas "rendezoje" nem ismeri a zenet amire komponalt. hiaba, a nyuszika nem mindig passzol. az a "lezerszinhaz" amit a planetariumban nyomtak, mar epp megert egy temetest.

Rettenet Tábornok11 2011.01.16. 01:32:02

Elolvastam a teljes történetet. Nem a zOrbánt kell szidni, legalábbis ezúttal.
2005 óta támadják a LSZ-t, három olyan időszak is volt amikor bizti őrökkel zárták ki a személyzetet meg a vendégeket.
A sítílus alapján valaki aki az átkosban szocializálódott játsza az eszét, vélhetően így áll bosszút vélt vagy valós sérelmeiért.
Sajnálom a dolgot, mert többször voltam és sosem csalódtam. És tényleg volt egy jópofa retro feelingje. Megelevenedett 80-as évek! :D

Iustizmord 2011.01.16. 01:36:59

én se értem. majd több ember megy be a csillagászati előadásokra így?

viktor, ha államféfi vagyol, most odabaszhatsz mint deus ex machina!

(sőt: gyógyír a sebre, deus ex vakcina :o))) )

2011.01.16. 02:06:39

@taecleau: Mondjuk tényleg sok volt benne a vörös fény, meg a kék és a zöld is, narancs meg nemigen vótt :-) De muszáj ebből mindjárt politikát csinálni? Anélkül is barom ebben a történetben szinte mindenki...

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.01.16. 03:04:42

Hegedűsnek jó kapcsolatai voltak a múlt rendszerben. Úgy látszik, a mostaniban nincsenek...

Don Quixote de la Ferko 2011.01.16. 07:51:33

@dark future: Melyiknek? Mert ugyi nem mindegy.

A képlet sajnos nagyon egyszerű. A mai világban fejlesztés nélkül nem lehet megélni. És sajna a Lézerszínház az utóbbi években csak visszafejlődött.

Az utolsó igazi műsor tán a Lézerotika volt, anno '82 környékén.
Oszt nem elfeledni azt sem, hogy ez az egész a KISZ-en belül üzemelt, erre hivatkozásilag sok mindent el lehetett érni még akkor is, amikor már erősen üzleti vállalkozás lett belőle.
Minden mulandó, amíg újdonság valami, addig be lehet gyömöszölni a 380 fős terembe 450 polgárt, de ha a pógár harmadszor is csak annyit lát, hogy zenék vágás nélkül egymás után másolva, oszt ugyanaz a tükörgömb villog középről, akkor meggondolja, hogy látványra, vagy egy jó vacsorára költse a pénzét.

Ennyi volt a lézerszínház, elmúlt felette az idő.
Szép volt, jó volt, ennyi volt.

Samott 2011.01.16. 08:00:09

Elolvastatok a hatteret hozza? Az elozo rendszerben kozosen (Planetárium + LézerSzínház) uzemeltettek az epuletet, ez a rendszer valtas utan is igy maradt... aztan kiderult hogy az infrastruktura az a Planetárium tulajdonosahoz kerult (TIT), 2005-ota ment a vita hogy a LézerSzínház is tulajdonos volt-e vagy kisemmiztek ezzel. Most dolt el hogy csak berlo lehet... gondolom jo penzert a tovabbiakban is kiberelhetnek az infrastrukturat. Most az aron alkudoznak, ha jol latom.

www.lezerszinhaz.hu/tit/hatter.htm

Customi 2011.01.16. 09:12:14

Egyrészről sajnálom, mert egy kultúrális értékkel kevesebb.
Másrészről semmit nem hagytál ki. Én pár évvel ezelőtt voltam egy Mike Oldfield előadáson. Lenyomták az első Tubular Bells-t és az Ommadawn-t, össze-vissza cikáztak a fények - a zene ritmusához nem sok köze volt -, összességében elég feledhető volt.

Pedig csak pár albumot kellett volna előre lépni, akár a TB2-t, akár a régebbi Crisis-t vagy Five Miles Out-ot szívesen vettem volna.
Persze van a Mesternek egy olyan albuma is, ami 1:1 oda passzol, a The Songs from Distant Earth.

A mai lemezeit már nem hallgatom, a TB3 után elfelejtett jó zenét írni, kár érte, de a régebbiek remekművek. Szerintem.

Don Quixote de la Ferko 2011.01.16. 09:37:01

@Samott: "Az elozo rendszerben kozosen (Planetárium + LézerSzínház) uzemeltettek az epuletet, ez a rendszer valtas utan is igy maradt... "

:)))
Az előző rendszerben BME KISZ studiója fedőnéven futott a Lézerszínház, jelképes bérleti díjért kapták a kupolát. 97-98 körül alakult ez át, akkor nagyobb helyet sikerült kiszorítani, de a bérleti viszony maradt.

Don Quixote de la Ferko 2011.01.16. 09:39:25

@Customi: "Én pár évvel ezelőtt voltam egy Mike Oldfield előadáson. ... összességében elég feledhető volt."

No pont erre írtam, hogy képtelenek voltak a fejlesztésre, és a fejlődésre. 20 éven keresztül ment ugyanaz a szalag.

Don Quixote de la Ferko 2011.01.16. 09:40:20

@luciferko: BME KISZ Multimédia Studio

(Csak a pontosság kedvéért)

lOc (a pasztafáriánus) 2011.01.16. 10:19:07

Sok barom idejön Viktátorozni amikor egyszer nem voltak a Lézerszinházban. Én 2 éve voltam egy haverral és rajtunk kívűl még jó ha 5-en voltak abban a nagy teremben. Kb. 5 perc után már untam, csak a zene (JMJ) miatt nem hagytam ott.

égnéző... 2011.01.16. 10:19:25

ááá eszembe jutott még egy kifejezés amit az ő plakátjukon láttam először: közreműködik ... lézerista. hmmmm

csorsza 2011.01.16. 10:20:05

Mi a csöcs köze van ehhez Orbánnak, meg a kormányváltásnak?? Micsoda idióták vannak...

Lenne benne fantázia, csak költeni kell rá. Amikor én ott jártam, kb. 25 évvel ezelőtt, akkor a "lézer" az vmi kurva izgalmas dolognak tűnt, nagyon vártuk a műsort. Mégis feltűnt, milyen szakadt, lepusztult volt az egész Planetárium, már akkor is...

üvöltő dervis 2011.01.16. 11:24:06

@mindenki

Direkt mindenféle politikai lázadozásmentesen írtam. Évek óta, ha jól olvasom az oldalukon, 98 óta nincs rendben valami. Szerintem itt se Viktor, se Feri nem tényező, bár nem tudom mi az? Az tény, hogy a Planetárium úgy néz ki, ahogy 20 éve. Ha a két társaság összefog, már uniós támogatásból csilloghatna a hely. Vagy én látom rosszul?

szgyula 2011.01.16. 11:56:39

@gitáros: Én azt látom, hogy volt egy jól működő Planetárium és egy jól működő Lézerszínház, akik tudtak egy épületben működni. Aztán jött egy tulajdon rendezés, amikor is egy harmadik fél (TIT központ) lett a gazda. Ráadásul olyan feltételekkel, amik kizárják a Lézerszínház működését: Nem adhatják bérbe az épületet. Semennyiért. A LSz próbált megoldást találni (belépni a TIT-be), de ezt a TIT nem akarta.

Tök mindegy, hogy KISz, TIT vagy mi volt a fedőszerve valaminek (mindkettő "komcsi" szervezet). Megszállottak teremtettek jó dolgokat, kihasználva a pártot. TIT is jó dolgokat csinált, Planetárium is jó volt, Lézer Színház is. És tudtak párhuzamosan létezni. És nem is nagyon ütköztek.

Nehéz beismerni, de a Kádár rendszerben is születtek értékek, nem lehet és nem is szabad mindent beszántani vakon. Megőrzendő a Magyar Nemzet, a Magyar Televízió, a Madách Színház, a kettes és hármas metró, stb.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.01.16. 21:40:44

@luciferko: "Melyiknek? Mert ugyi nem mindegy."

Mármint a '89 előtti garnitúrának. És nem csak a lézerszínházra gondolok, a Multimédiának voltak egyéb érdekeltségei is. (Adódtak is ebből vicces megoldások; még a rendszerváltás környékén voltam olyan előadáson, amit a kék-zöld argonlézerrel nyomattak le végig, mert a vörös éppen haknizott valami koncerten.)

Azóta tényleg nem sokat hagytak a bizniszben, messze nem annyit, amennyit a fénykorában kitermelt.
A szóbeszéd (az érintettek szóbeszéde :-)) szerint Hegedűs mindvégig elég jól kihasználta az embereit: fiatal, megszállott gyerekek voltak, akik sz*rért-h*gyért dolgoztak, fejlesztettek, lényegében csak azért, hogy a technika közelébe kerülhessenek (akkoriban még nem lehetett megrendelni a neten se 500 mW-os RGB lasert, se rapid scannereket). Ha meg valaki sokat pampogott, azt egyszerűen kirakta.

Abban szintén igazatok van, hogy tényleg megállt az idő, fejlesztésre egy idő után még annyi sem ment vissza, mint addig. Az egész Planetárium egy retromúzeum.

Don Quixote de la Ferko 2011.01.17. 16:50:27

@dark future:
"Mármint a '89 előtti garnitúrának."
Nem garnitúrára gondoltam, hanem Hegedűsre. Volt egy nagy, és volt egy kicsi. Mélyebben ne menjünk bele, ha nem ismered a felállást, akkor bocs, de nem vázolom ennél mélyebben.
"És nem csak a lézerszínházra gondolok, a Multimédiának voltak egyéb érdekeltségei is."
A Multimdedia Organization más buli volt. Ne menjünk bele mélyebben.

"...a vörös éppen haknizott valami koncerten.)"

Biza, sokáig csak kék-zöld ILA lézer volt. 85 magasságában volt az első vörös, az is csak kölcsönbe. 89-ig garantáltan nem volt olyan, hogy piros hakniban, mert nem volt haknicucc, csak egy garnitúra, ami szünnapokon mehetett haknizni. Oszt a csodapáncélos orosz, 87 magasságában.

"Azóta tényleg nem sokat hagytak a bizniszben, messze nem annyit, amennyit a fénykorában kitermelt. "

No, ezzel garantáltan nem vitatkozom.

"...Hegedűs mindvégig elég jól kihasználta az embereit: fiatal, megszállott gyerekek voltak, akik sz*rért-h*gyért dolgoztak, fejlesztettek, lényegében csak azért, hogy a technika közelébe kerülhessenek (akkoriban még nem lehetett megrendelni a neten se 500 mW-os RGB lasert, se rapid scannereket). "

Ne higgy a szóbeszédnek. A megszállottság, a fejlesztés igaz, a kihasználás kamu.

"Ha meg valaki sokat pampogott, azt egyszerűen kirakta."

Ez meg hazugság.

A fejlesztés visszafogása, és a többi a retro-ról sajna igaz.

De nem kell elfelejteni, hogy a 90-es évektől kezdve megjelent a piacon néhány olyan csapat, akik üzleti szemmel nézték a világot, és sikeresen hazavágták az egész piacot.
Név nélkül, van kettő, akik uralják ma is az egészet, ebből az egyik iszonyatos mértékű tudással, de gagyi, csapnivaló megoldásokkal, a másik profi rendszerrel, szakmai tudás nélkül.

Sajnos ez lett az Európában is elismert Lézerszínház sorsa. Nem akarom bántani, de sajnos az igaz, hogy Hegedűsnek köszönhetően elsikkadt egy olyan tudás, ami nyugaton is csak évekkel később jelent meg.

Don Quixote de la Ferko 2011.01.17. 16:59:32

"Olyat írjon le nick név mögül, amit szemtől szemben is vállalna. Így korrekt. Nem?"

Hopp, ezt csak most olvastam. Sebaj. Amit írtam, azt természetesen vállalom.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.01.17. 17:32:34

@luciferko:

Köszönöm ha kiigazítasz, én annyit tudok a dolgokról, ami showtechnikai (diszkós/hangosítós) körökben terjedt akkoriban (nagyjából masszívan tartotta magát a 90-es évek végén). A kirúgásos, kihasználásos dolog terjesztése lehet, hogy valami személyes bosszú/sértettség miatt történt (ebben a szakmában előfordul), mindenesetre az is szóbeszéd volt. Kétezer után a showbizből kiszálltam, a fejlesztéseket is abbahagytam, utána már infóm csak annyi, amit magam láttam (mert a Planetáriumba néha azért elmentem, kíváncsiságból).

A vörös lézeres történet viszont saját élmény: konkrétan az történt, hogy kétszer láttam ugyanazt az előadást (talán Pink Floydot vagy JMJ-t) vmikor a rendszerváltás környékén, kb. fél év eltéréssel. Először haverokkal, aztán annyira tetszett, hogy gondoltam, a családot is elviszem. Le is nyomták ugyanazt, csak éppen kékben-zöldben, az animációk konkrétan hiányosak voltak :-), és persze egy szót nem szóltak, hogy bocsika. Lehet, hogy vmi műszaki hiba volt csak, de utána sokáig bennem volt az a bizonyos "falura ez is jó lesz" érzés...

Don Quixote de la Ferko 2011.01.17. 18:52:55

88-ig hótziher, hogy nem volt kirúgás. Hogy utána? Az már legenda.

Érdekes a világ, nekem is akkoriban lett tele a bakancsom a show világával. Biztos a gerincünkkel volt a baj. Genetikai probléma lehet, túl egyenesre sikeredett, a mai világban meg a hiánya az előrejutás legfőbb feltétele.
Vörös lézert most már elhiszem, az első mondatom erre is érvényes.

Mindegy, kár értük, de így alakult, késő búslakodni ezen. Valamelyik oldalnak túl nagy volt az arca. A dokumentumok alapján csak az egyik oldal verzióját ismerjük, és mint tudjuk, "audiatur et altera pars", és megmarad a fent említett vázrendszeri elem.

üvöltő dervis 2011.01.18. 08:48:18

@luciferko: Ez a káromkodásra, egymás hozzátartozónak nem megfelelő kontextusban történő emlegetésre, és minden olyan cselekvésre gondoltam, ami jellemzi a trollokat. :)

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.19. 12:40:41

Elmondom egyszerűbben, hogy te is értsd: a tulaj azt tesz a kuckójával, amit akar.
a viktorozás kitörlése meg téged minősít. jelenleg a kincstár urait viktor nevezte ki, választottadnál reklamálj!
süti beállítások módosítása